Thailandreis.reismee.nl

luieren bij zwembad en op strand

Het zonnetje was vandaag weer van de partij. De hele dag door gerelaxed, gezwommen, gegeten en biertjes gedronken. Laat in de namiddag heerlijk op t strand thais gegeten. Morris had 'green curry' besteld, waar hem toch wel behoorlijk het zweet van uitbrak! Het eten is hier over het algemeen wel 'spicy', maar pa en ma houden daar wel van. In de namiddag al een beetje de koffers klaargemaakt voor ons vertrek morgen naar Koh Samui. Rond 20.00 uur naar het uitgaans en shopgedeelte van Phuket gegaan. Het is erg indrukwekkend om te z ien, hoe de thaise dames hier reageren op mannen. En zo dus ook op die twee van ons! Morris is bij die kleine thaise dames/meisjes echt een reus. Maar ze willen toch allemaal eens aan hem kietelen,voelen! Maar onze Mor vind dit niet zo leuk! Nadat we nog het een en ander gekocht hadden, gingen we weer lekker eten. En nu rond 22.30 uur zijn we dan weer terug. De laatste avond in Phuket was dan ook weer gezellig. We zijn nu weer benieuwd naar het volgende, het mooie eiland Koh Samui. Morgen rond 14.30 uur vertrekken we hier naar de vlieghaven, rond 17.30 hopen we dan te kunnen opstijgen. Om dan na een klein uurtje met Thai airways, weer te mogen landen op Koh Samui.

`kamala beach/ tsunami herdenking

Vandaag is het 4 jaar geleden, dat Phuket door de Tsunami werd getroffen! Je kunt je hier niet voorstellen, hoe hevig dit natuurgeweld toen geweest moet zijn. Op straat hangen nu overal evacuatieroutes op, voor wanneer er weer zo'n Tsunami zou komen. Hierbij stil staan is natuurlijk heel belangrijk, maar t leven gaat hier gewoon met alle drukte door! Knap hoe deze Thaise bevolking, toch weer alles hebben opgebouwd. De Thaise mensen zij ontzettend vriendelijk, en lachen eigenlijk altijd. Wij gingen vanochtend na weer een heerlijk ontbijt, eerst even relaxen aan het zwembad, en tegen half twaalf weer met de tuk-tuk op stap.

In deze kleine wagentjes wordt je overal, tegen hele kleine bedragen trouwens, overal heen vervoerd! Wij kozen vandaag voor Kamala Beach,even verder op.

Dit strand was toch wat minder toeristisch dan Patong Beach, wat wij altijd veel leuker vinden. We huurden 4 ligstoelen en kregen er ook nog lekker een drankje en ananas bij.

't Zonnetje was vandaag weer vaker aanwezig, maar soms is t ook lekker als de zon eens effe niet schijnt. Pam en Mor scheurden weer een klein half uur, op een jetski. En zoals gewoonlijk aten we weer lekker in een Thais eettentje op t strand. Heerlijk de koks het altijd voor mekaar krijgen, om zo'n lekker eten klaar te maken.

De keuze is enorm en ziet er altijd heel lekker uit. Daarna wandelden we nog door het plaatsje Kamala, ook weer een drukte van autotjes, scooters en 'rijdende restaurantjes'. Daarna weer terug met de tuk tuk en nog een heerlijke duik in ons zwembad in het hotel! Nu zijn we ons klaar aan het maken om naar de herdenking van de Tsunami slachtoffers te gaan. Deze vind bij ons op het strand plaats.

tour naar Phang Nga

Vanmorgen moesten we vroeg op, want we gingen een tour maken naar Phang Nga Bay.

Om 8 uur werden we opgehaald. Dus van tevoren ontbijten en alle spullen inpakken. Met een luxe busje gingen we naar de pier van Laem Sai. Hier stapten we om negen uur op een boot, die ons in 1 uur naar Panak Island bracht. Dit ligt dus midden in de zee, er zijn honderden van deze krijtrotsen.

Vandaag was t bewolkt, jammer dat het zonnetje achterwege bleef.

Het was erg spannend! We gingen met 2 personen in kano's, plus iedere kano een gids,echt door hele smalle spelonken in de krijtrotsen (eiland). Het was zo smal en laag, dat we echt plat in de kano's moesten liggen. Soms was het er pikkedonker en voeren we gewoon met de stroming mee, en dan maar zo plat mogelijk blijven liggen,want zo'n krijtrots schuift dus echt niet! Het was echt een super ervaring. De rotsen zijn al een miljoen jaar oud, er leven geen mensen op deze rotseilanden, alleen maar lizards en apen. Als je dan door zo'n spelonk voer, dan kwam je midden in de opening van het eiland, dit noemen ze een Hong, in ‘t engels een room. De stilte die daar was, was niet voor te stellen. Geen enkel geluid, geen wind, alleen maar rust!

Na zo'n klein uurtje, voeren we weer verder de zee op, en gingen we naar het eiland waar een James Bond film is opgenomen, de rots waar hij dan met supervette speedboten omheen vaart, staat hier midden in de zee. Tegen de middag kregen we echt een uitgebreide lunch op de boot, met rijst,vis, kip en noem maar op. Maar alles wel in de Thaise keuken klaargemaakt, op de boot. Heerlijk gewoon! Als laatste exploring gingen we nog verder de zee op, en kon men zelfstandig met de kano het water op, en naar stil verlaten strandjes varen. Kortom het was een hele leerzame en avontuurlijke dag. Mor en Pam hebben de slag van het kano varen goed te pakken. Tegen vier uur waren we terug op de pier daar stond de minibus al klaar om ons weer terug naar Patong te brengen. Normaal een rit van 3 kwartier, maar omdat Jo met de chauffeur zat te kletsen duurde het 1.5 uur. Overal sightseeing en ook nog met de vrouw van de chauffeur bellen. Toen we in Graceland Hotel aan kwamen lagen een paar koude Singha's op ons te wachten, die heerlijk smaakte terwijl we dit verslag maakten.

zwembad Phuket

Vandaag woensdag 24-12 hebben we lekker gerelaxed bij het zwembad. Na een heerlijk ontbijt op het ligbedje ( boot varen ) en lezen. 'S Middags een strandwandeling met een hapje en drankje. In het hotel waren ze druk bezig met voorbereidingen voor kerstavond. Wij zijn 's avond in het Hongaars restaurant gaan eten, had een special kerstmenu gemaakt. Hadden met Robbie de eigenaar van het restaurant een tour voor morgen geregeld. Gaan 1e kerstdag naar Phang Nga dit is een gebied boven Phuket met duizend grotten in het water, en prachtige rotsformaties. Morgen meer daarover. Om 11.00 uur was er vuurwerk op het strand, zag er prachtig uit. Tegen 12 uur naar bed, voor allemaal een mooi Kerstfeest.

phuket jetski

's Morgens heerlijk ontbeten in het zonnetje, met vers fruit, juice en allemaal heerlijke thaise gerechtjes voor de liefhebbers! Jo dus!!!

Ons hotel heeft een prachtige palmen tuin en het ziet er dan ook heel mooi uit, de zwembaden zijn super en het water is heerlijk qua temperatuur.

Er zijn heel veel whirlpools in het zwembad en natuurlijk een poolbar. Tegen het middaguur gingen we weer op de patongbeach naar ons favoriete 'hutje' voor een paar biertjes (singha) en Mor en Pam weer lekkere sandwiches. Pa en Ma eten toch liever in de echte 'thaise' eettentjes, waar je ontzettend veel keus hebt uit allemaal kleine gerechtjes, en die allemaal even lekker worden geserveerd. Het smaakt allemaal super, alleen de keukentjes waarin alles wordt gemaakt, tja daar valt over te twisten!

In de namiddag gingen Jo en Pam op een jetski en Mor alleen op een jetski, een half uur lang scheuren door de golven. Super vonden ze het! Het water is erg schoon en echt mooi blauw, de stranden zien er uit als een droomeiland...echt zoals in de vakantiebrochures staan! Jo en Ivo bleven tot zonsondergang aan het strand, zo ongeveer tot 18.15 en zagen de zon prachtig in de zee wegzakken..en met een paar singhatjes op, zag dat er ontzettend mooi uit!

We hebben 's avonds gegeten in een Hongaars restaurant, een Hongaar die nu 2 weken zijn eigen restaurant geopend had! Super vonden wij dit! Pa bestelde echt thais eten, en de typische kruiden zorgden er dan ook voor, dat menigmaal geblust moest worden. De rest at echt Hongaars, compleet met palascintas. Na een kleine wandeling terug, gingen we om 23 uur naar bed. Voor iedereen fijne kerstdagen vanuit het heerlijke Thailand!

phuket

Na een goede nachtrust om 6.30 uur opgestaan, benieuwd hoe alles uitziet, want bij aankomst was het donker. Om 6.20 uur word het hier licht en om 18.30 uur is het donker. ‘sMorgens hebben we een heerlijk ontbijt gehad,wat zeer uitgebreid was, compleet met nudelsuppe, rijsttafel enzo. De hele dag verder lekker aan het zwembad gelegen, wat trouwens aan het strand van Patong grenst, je moet er alleen een drukke weg oversteken. Deze drukke weg wordt bezet met duizenden scooters, jeepjes en tuktuks. ‘sMiddags heerlijk aan het strand gegeten, onder andere een gevulde ananas met kip en rijst. Tegen de avond gingen we naar het centrum van Phuket, waar je echt ogen te kort komt, zoveel winkeltjes, kroegjes en oude mannetjes met mooie thaise meisjes! Om 21 uur zijn we naar een echte Thaise boxwedstrijd geweest, Muaythai! Dit was echt super spannend, er waren verschillende wedstrijden in allerlei gewichtsklasses.

En wat echt geweldig was, was dat zowel Pammy, bij de dames, en Morris bij de heren in de ring mochten! Na een geweldige avond gingen we dan ook pas om 24.00 uur naar bed. Alweer een geweldige dag in Thailand!

Allemaal een heel fijne kerstavond toegewenst.

van Bangkok naar Phuket

Vandaag zondag 21-12-08 om 8 uur even lekker begonnen met 'n half uurtje zwemmen met Morris. Ivo en Pammy waren de koffers weer aan 't inpakken, vanmiddag gaan we naar Suvarrnabhumi Airport voor een vlucht naar Phuket. Na het zwemmen zijn we beneden gaan ontbijten, aangezien er weinig broodkeuze is werd het voor mij weer een bord met nudels en rijst vlees en groente. Smaakte goed, Morris en Pammy aten cornflakes en spiegeleieren. Daarna naar de kamer en alle koffers pakken voor uit te checken in Hotel Siam@Siam. Was heel goed bevallen, prachtige kamers met goede service heel vriendelijk personeel, lachen altijd. Na het uitchecken zijn we naar buiten gegaan om met een Tuktuk chauffeur een deal te maken over een stadsrondrit. Dat lukte binnen 1 minuut, 2 tuktuks voor ons vieren, 400 Bath (8 euro ) voor ongeveer 4 uur toeren. Eerst naar de Wat Saket ( golden Mount ) eerst 318 trappen op en klokken luiden, daarna schoenen uit om naar binnen te gaan. Binnen kun je naar boven daar staat de vergulde Pagode, die de heilige relieken van Boeddha bevat. Tevens prachtig uitzicht over de stad. Daarna weer met de Tuktuk dwars door Chinatown naar de tempel Wat Benchamabophic ( marmeren Tempel ). Hier stonden Thaise vrouwen met vissen en kikkers en schildpadden in plastic zakjes, die kon je kopen om in de rivier weer los te laten ( brengt geluk ) hebben we ook gedaan Morris had een zakje met aal losgelaten in de rivier. Toen de grootste sieraden fabriek even bekeken, de tijd begon te dringen willen graag tegen 14.30 uur weer in het Hotel zijn om de koffers te pakken en de taxi naar de luchthaven. Na een ritje van 25 minuten met een Isuzu Pick Up kwamen we aan op de luchthaven konden gelijk inchecken geen rij. Zitten nu te wachten op de vlucht, heb ik lekker veel tijd om te schrijven. Zijn allemaal benieuwd naar Phuket.

Ons vliegtuig is een Boeing 747-400 die ons in een uur van Bangkok naar Phuket brengt. Op de luchthaven gaat alles vrij snel, onze koffers hebben we binnen 5 minuten, en de taxi's staan ook klaar. Op een half uur staan we voor de incheckbalie van Graceland Resort en Spa in Patong Beach. We hebben 2 naast elkaar liggende kamers met uitzicht op het zwembad, en de zee. Even wat spullen uitgepakt en dan snel een hapje eten bij een van de vele restaurantjes. Bij het eten een paar biertjes, Sinhga ½ liters, betalen voor eten en drinken slechts 880 Bath ( 17 euro ) voor ons vieren. Na nog een drankje in de Lobbybar om 24.00 uur naar bed, morgenvroeg internet regelen.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Groetjes Ivo en Jo Mor en Pam

2e dag in Bangkok

Vandaag zaterdag 20-12-08 hebben we lekker uitgeslapen tot 8 uur daarna in douche en om 9 uur ontbijten. Er stond een complete rijst en nudel tafel, dus de inwendige mens werd flink versterkt. Toen een taxi geregeld om naar de Floating market te gaan, het was de hoteltaxi, een dikke Nissan. Onze chauffeur reed door het drukke Bangkok richting Damnoen Saduak.

Een rit van ongeveer 110 km en 1.5 uur. Daar aangekomen konden we gelijk in een bootje om de markt te bekijken. Ook een tochtje van 1.5 uur, door de kanalen van het drijvende dorp Damnoen Saduak. Je kunt er van alles kopen en eten vanaf de bootjes. Een hele bedrijvigheid om te zien. Daarna naar het olifantendorp, voor een rit van een half uur met een olifant. Het was een hele ervaring bovenop zo'n log bakbeest. Pammy vond het ook leuk om in de nek te zitten en dan te sturen. Onze chauffeur stond weer netjes te wachten om weer terug naar Bangkok te rijden, om daar het tempelcomplex Wat Pho te bekijken. Na een rit van een dik uur kwamen we bij Wat Pho aan, 50 Bhat entree betalen om binnen te mogen. In een tempel lag een Boedha van 45 meter lang helemaal van goud met enorme voeten met parelmoer belegd. Om de tempel binnen te mogen moesten de schoenen uit. Na een uurtje wandelen door het complex weer met onze taxi naar het hotel terug, moe maar voldaan. Snel naar de bar voor een koel biertje even lekker bijkomen. 'S Avond diner op het dakterras in de buitenlucht met uitkijk over Bangkok. Na een goede maaltijd en 2 flesjes witte wijn was het goed slapengaan.