Thailandreis.reismee.nl

2e dag in Bangkok

Vandaag zaterdag 20-12-08 hebben we lekker uitgeslapen tot 8 uur daarna in douche en om 9 uur ontbijten. Er stond een complete rijst en nudel tafel, dus de inwendige mens werd flink versterkt. Toen een taxi geregeld om naar de Floating market te gaan, het was de hoteltaxi, een dikke Nissan. Onze chauffeur reed door het drukke Bangkok richting Damnoen Saduak.

Een rit van ongeveer 110 km en 1.5 uur. Daar aangekomen konden we gelijk in een bootje om de markt te bekijken. Ook een tochtje van 1.5 uur, door de kanalen van het drijvende dorp Damnoen Saduak. Je kunt er van alles kopen en eten vanaf de bootjes. Een hele bedrijvigheid om te zien. Daarna naar het olifantendorp, voor een rit van een half uur met een olifant. Het was een hele ervaring bovenop zo'n log bakbeest. Pammy vond het ook leuk om in de nek te zitten en dan te sturen. Onze chauffeur stond weer netjes te wachten om weer terug naar Bangkok te rijden, om daar het tempelcomplex Wat Pho te bekijken. Na een rit van een dik uur kwamen we bij Wat Pho aan, 50 Bhat entree betalen om binnen te mogen. In een tempel lag een Boedha van 45 meter lang helemaal van goud met enorme voeten met parelmoer belegd. Om de tempel binnen te mogen moesten de schoenen uit. Na een uurtje wandelen door het complex weer met onze taxi naar het hotel terug, moe maar voldaan. Snel naar de bar voor een koel biertje even lekker bijkomen. 'S Avond diner op het dakterras in de buitenlucht met uitkijk over Bangkok. Na een goede maaltijd en 2 flesjes witte wijn was het goed slapengaan.