Thailandreis.reismee.nl

Maesa elefant camp en snakecity

Nieuwjaarsavond zijn we om 19.00 uur, met een tuktuk, naar 'the old city' gegaan. Dit is het gedeelte wat omringd wordt door een oude stadswal met een gracht. Het is niet voor te stellen hoe druk het hier is! Zoveel mensen bij elkaar, is niet voor te stellen. En die kleine Thai die wiemelen overal doorheen, maar onze Morrie raak je hier niet kwijt! Die steekt overal een kop bovenuit! De avondmarkten hier verkopen zoveel lekkernijen, die bij ons echte dure specialiteiten zijn. Zoals sushi, allerlei soorten vis, spiezen en noem maar op. Het een nog mooier uitgestald als het ander, en voor prijzen....ja dat is ook niet te geloven. We aten hier gisterenavond in een restaurant, daarbij ook nog allemaal twee consumpties voor 580 bath, dat is omgesteld aan de ruime kant 12 euro!!!! In thailand is het ook normaal om thaise massage te laten doen, dus Morris ook! 30 minuten voetmassage voor 60 bath, is dus 1 dikke euro. En hij vond t geweldig, deed m goed zei hij.

Vanochtend gingen we weer met onze private driver op stap, en jawel hoor het werd alweer een exiting day! Om 9 uur vertrokken we noordelijker naar Maesa Elephant Camp, eerst een geweldige leuke show van de olifanten en daarna op de olifanten een dik uur rijden door de jungle. We gingen over de berg heen. Ja en olifanten eten dus 23 uur per dag, en slapen maar 1 uurtje! Pam en Jo op een male olifant, en Mor en Ivo op een dame! Geweldig hoe die dieren je vervoeren hoor, maar als ze honger hebben, dan doen ze toch gewoon wat zijzelf willen! En zij gingen dus gewoon met ons naar plekken, waar ze zoveel mogelijk groenvoer konden vinden! En de olifantenbestuurder die rookte een lekkere 'opiumsigaar' van bananenblad. Daarna gingen we op bezoek bij 'the longneks' een volk dat meisjes vanaf 5 jaar een ring om de hals doet.

Tja op de foto's zie je wel wat daar t resultaat van is. Geweldig mooie vrouwen en meisjes, die allemaal handwerk maken, zoals sjaals of sieraden maken. Daarna gingen we verder op , op bezoek mij het volk 'the Mong', van die mensen met zo'n hele grote ringen in de oren! En jawel hoor, Jo werd uitgenodigd in een huis. Hij en Morrie aten daar met de man, eigengeteelde en gekookte rijst. De mensen zijn allemaal erg vriendelijk, maar Thailand leeft ook eigenlijk wel van het tourisme. Het schijnt dat momenteel, door de stakingen enzo van eind november, de hotels maar voor 60% vol zitten. Voor ons natuurlijk super, wij vinden het best wel al druk! Maar voor de Thai dus niet! Onze privé taxichauffeur vertelt ons heel veel over cultuur en historie.

Maar heel veel thai hebben dus wel een dikke pick up, alleen zij betalen dus geen belasting,dus de prijzen in Nederland zijn vaak het 5 voudige! Dus je woont hier in een of ander lemenhuisje, maar rijdt dus wel een dikke Chevey of een of ander imposant merk. Na een ritje van half uurtje kwamen we bij een snakeparc, oftewel SLANGEN! Dit was wel echt angstaanjagend, we kropen compleet de tribune omhoog hoor! En het lijkt wel of ze ons overal eruit pikken, Jo en Pammy waren natuurlijk weer de pineut. Er vloog dus een springende slang op hun af, zomaar uit de korf van de slangentemmer! Pam deed t bijna in haar broek, achteraf was dit een dik stuk touw, maar je hart staat toch wel ff stil hoor! Daarna durfen we toch nog net wel op de foto! De cobra was toch wel echt flink hoor, maar alla voor jullie toch maar op de foto! Als toetje dan nog maar wat meer spanning! Morris en Jo gingen op het moeilijkste parcours met een quad op pad, en dan wel een dik uur door oerwoud, paden en andere moeilijke obstakels. Tja en de vrouwen gingen lekker voor een Thaise massage! Oftewel massaaaaaa, zoals de dames hier roepen! Heerlijk lieten Pammy en Ivo zich eens verwennen, maar ook wel pijnlijk hoor. Maar daarna een super gevoel! Rond 17.00 uur waren weer terug in het hotel, waar we ook nog effe van de 6de naar de 12de etage verhuisden, we wilden toch graag een nieuwere kamer! En dat kon zomaar, besttours is toch echt een prima reisorganisatie en het hotel idem. Nu is t 19.00 uur, we hebben even wat gerelaxed en nu gaan we weer naar 'het oude stadsgedeelte', voor hapjes en drankjes!

sjef-jerome-astrid

jammer, een slang als sjaal, als tas en/of schoenen/laarzen draag ik ze liever.
Geniet nog van de laatste tropische dagen, hier is her koud en kil.

desondanks warme nieuwjaars groeten uit het heuvelland.