Thailandreis.reismee.nl

`kamala beach/ tsunami herdenking

Vandaag is het 4 jaar geleden, dat Phuket door de Tsunami werd getroffen! Je kunt je hier niet voorstellen, hoe hevig dit natuurgeweld toen geweest moet zijn. Op straat hangen nu overal evacuatieroutes op, voor wanneer er weer zo'n Tsunami zou komen. Hierbij stil staan is natuurlijk heel belangrijk, maar t leven gaat hier gewoon met alle drukte door! Knap hoe deze Thaise bevolking, toch weer alles hebben opgebouwd. De Thaise mensen zij ontzettend vriendelijk, en lachen eigenlijk altijd. Wij gingen vanochtend na weer een heerlijk ontbijt, eerst even relaxen aan het zwembad, en tegen half twaalf weer met de tuk-tuk op stap.

In deze kleine wagentjes wordt je overal, tegen hele kleine bedragen trouwens, overal heen vervoerd! Wij kozen vandaag voor Kamala Beach,even verder op.

Dit strand was toch wat minder toeristisch dan Patong Beach, wat wij altijd veel leuker vinden. We huurden 4 ligstoelen en kregen er ook nog lekker een drankje en ananas bij.

't Zonnetje was vandaag weer vaker aanwezig, maar soms is t ook lekker als de zon eens effe niet schijnt. Pam en Mor scheurden weer een klein half uur, op een jetski. En zoals gewoonlijk aten we weer lekker in een Thais eettentje op t strand. Heerlijk de koks het altijd voor mekaar krijgen, om zo'n lekker eten klaar te maken.

De keuze is enorm en ziet er altijd heel lekker uit. Daarna wandelden we nog door het plaatsje Kamala, ook weer een drukte van autotjes, scooters en 'rijdende restaurantjes'. Daarna weer terug met de tuk tuk en nog een heerlijke duik in ons zwembad in het hotel! Nu zijn we ons klaar aan het maken om naar de herdenking van de Tsunami slachtoffers te gaan. Deze vind bij ons op het strand plaats.