Thailandreis.reismee.nl

Chiang Mai olifanten raften en tijgers

Allemaal Gelukkig Nieuwjaar! Wij waren vannacht 6 uur eerder met oud op nieuw vieren! Het knalde hier behoorlijk, Thailand is een buurland van China!! Ons hotel is hoogbouw, en bij al dit vuurwerk daverde het behoorlijk in het gebouw. Maar het was prachtig om te zien. De hele skyline was verlicht. Maar het echte oud op nieuw gevoel hadden we toch niet. Dus toen jullie pas naar bed gingen, waren wij alweer druk in de weer. Oudejaarsavond hadden we met onze Taxichauffeur afgesproken dat hij ons om 9.00 uur zou ophalen. Na een goed ontbijt stonden we dan ook om 9.00 uur klaar om leuke dingen te gaan doen. Eerst gingen we na een ritje van ongeveer een uur, naar een Olifanten dorp in Mae Tamaan,

Dat ligt 50 km noordelijker dan Chiang Mai. Daar aangekomen zagen we, hoe tenminste 30 a 40 olifanten diverse kunsten vertoonden, oa voetballen, schilderen en met boomstammen slepen. Als beloning kon je de olifanten dan belonen met bananen of bamboe. Maar ze waren gewoon zo slim, dat ze gewoon iedereen met bananen in de gaten hielden en er gewoon op af gingen. Dat overkwam Jo dus ook, op de foto zie je dus hoe hij volledig door zo'n hele grote lomperds word ingesloten. Na een kopje koffie werd besloten dat we gingen raften! Zag er heel ruig uit met vieren in een boot en een thai als stuurman. Dus net een Pick Up 40 minuten bergop rijden over hobbel wegen. Daar aangekomen een zwemvest aan en een helm op, de taxi chauffeur waarschuwde ons dat we flink nat zouden worden. De boot met ons vieren naar de rivier dragen en erin springen, de rit kon beginnen. Het was werkelijk fantastisch hoe die rubber boot de rotsen en stenen in de bodem volgde. We moesten op commando van de Thai of peddelen of achteruit peddelen of vasthouden aan het touw en peddel omhoog. Ja en nat dat waren we meteen al in de eerste stroomversnelling. Maar wel echt ruig, en je moet dus niet zo bang zijn aangelegd. De natuur is hier geweldig, er veel hoge bergen, met mooie dalen, met rijstvelden of bonenvelden. De mensen leven hier nog zo puur! Het raften duurde ongeveer driekwartier, en we waren dan ook zeiknat, maar dat mag de pret echt niet drukken. De teperatuur is hier heerlijk, dus het droogt ook wel weer. Na een flinke hobbelige rit terug, met de pick up jeep, was Pammy dus kotsemisselijk! Maar zoals afgesproken, op naar het volgende, en dat was ook fantastisch. We gingen naar een tijgerpark. Hier gingen we alle vier, met echte levende tijgers, varieerend van 5 maanden tot volwassenen, proberen contact te maken. Je ging dus met een ranger naar binnen, en t was toch wel een vrij akelig gevoel hoor, naar zo'n tijger!!! Maar ook weer een geweldig gevoel, alleen natuurlijk nooit voorspelbaar. En als je de klauwen en tanden ziet , tja....??? Maar kijk zelf maar op de foto's, het was geweldig gewoon. Rond vijven waren we pas weer terug in het hotel, en ja na een lekkere douche of bad, gaan we dus nu weer het centrum in. Misschien wel naar de 'oude stad'.

Een biertje drinken en een lekker Thais hapje eten, morgen staan er weer heel spannende dingen op het programma.

huub marjo marco

Hallo ingelekes gelukkig nieuwjaar!!!!!

Zig pammy deeg durfs waal doa bie de tijgers echt sjieke foto naja amuseer uch nog Groetjes schlennich

de schreurskes

Hoi Ingelkes,
We wensen julie allemaal en heel gelukkig Nieuwjaar, hier is alles weer als vanouds verlopen, "nat",koud en luidruchtig. Zo te zien op de foto's beleven jullie een heleboel sjieke avonturen, de foto van Jo als olifanten-chauffeur hangt reeds op in de kazerne (krijgt hij vrijstelling mee voor de chauffeurs-oefeningen).
Geniet er maar van en tot volgende week ofzo.