Thailandreis.reismee.nl

tempels en old town Chiang Mai

Om 9 uur vanochtend vertrokken we weer met onze taxi chauffeur. We reden een berg omhoog, naar 1200 meter hoogte, naar de Doi Suthep. Dit is een tempel uit 1383, er is speciaal een weg naar toe aangelegd. Dus de mensen die wat omhoog rijden, rijden ook allemaal dezelfde weg weer omlaag. Er gaan al mensen rond 6 uur in de ochtend, ze brengen dat ook offers mee voor de monniken. Het laatste stuk omhoog, moet je te voet of met een berglift omhoog.

Het was wel de moeite waard om deze tempel te zien, alleen was het er ontzettend druk. De Thai mensen bidden echt heel veel, en brengen offers en doen overal wensen. De Thai zelf hebben nu ook een lang vrij weekend, dus met benzine prijzen van 16 bath( 35 eurocent) kunnen zij zelf ook op vakantie.

Bovenop de berg had je een geweldig uitzicht over de stad Chiang Mai. Dit is Thailands tweede grootste stad (Bangkok staat op een!) De taxichauffeur vertelde over een brand in een discotheek in Bangkok, met oud op nieuw, waar 60 tieners zijn verbrand. Vuurwerk verwoeste de disco, hij liet ons foto's in de krant zien.

We gingen rond 13.00 uur eten bij de echte 'locals'. Met zo'n local taxichauffeur kom je nog eens ergens!

Dit was een restaurant waar iedereen zo druk was, druk met schreeuwend bestellen, druk met sataij( saté) bakken, druk met opruimen. De Thai die eten vaak, snel en niet zo'n hele grote porties op een dag, dus er was ook grote omloop.

Maar geweldig hoe snel, hoeveel en hoe lekker je hier kunt eten! De hele tafel werd volgezet en achteraf moesten de 700 bath, voor 5 personen dus, inclusief drinken betalen (14 euro).

Daarna nog een zelfgemaakt cocos ijs, en op naar de volgende twee tempels.

We bezochten er nog twee in 'the old city' en daarna vonden we dat we genoeg gezien hadden.

We gingen terug naar ons hotel en doken nog eens lekker in het zwembad. 's Avonds gingen we pas weer vrijlaat, per tuktuk, en nu met ons viertjes in 1 tuktuk!!!, naar de oude stad om te eten.

We vonden hier weer een prima restaurant, waar ook Amerikaans eten werd gemaakt. Dus voor iedereen wel wat lekkers. Daarna liepen we nog even rond in de buurt van een passage waar een boxing match plaatsvond, maar de mannen werden hier zo meteen belaagd door de dames, dat we maar besloten om weg te gaan.

Daarna weer volle gas , met een tuktuk naar ons hotel, weer met ons viertjes in een tuktuk, de locals zitten er zelfs met zijn zessen in! De tuktuk chauffeur maakte nog leuk eens een wheely en zette ons toen netjes voor de deur van het hotel af.