Thailandreis.reismee.nl

van Bangkok naar Phuket

Vandaag zondag 21-12-08 om 8 uur even lekker begonnen met 'n half uurtje zwemmen met Morris. Ivo en Pammy waren de koffers weer aan 't inpakken, vanmiddag gaan we naar Suvarrnabhumi Airport voor een vlucht naar Phuket. Na het zwemmen zijn we beneden gaan ontbijten, aangezien er weinig broodkeuze is werd het voor mij weer een bord met nudels en rijst vlees en groente. Smaakte goed, Morris en Pammy aten cornflakes en spiegeleieren. Daarna naar de kamer en alle koffers pakken voor uit te checken in Hotel Siam@Siam. Was heel goed bevallen, prachtige kamers met goede service heel vriendelijk personeel, lachen altijd. Na het uitchecken zijn we naar buiten gegaan om met een Tuktuk chauffeur een deal te maken over een stadsrondrit. Dat lukte binnen 1 minuut, 2 tuktuks voor ons vieren, 400 Bath (8 euro ) voor ongeveer 4 uur toeren. Eerst naar de Wat Saket ( golden Mount ) eerst 318 trappen op en klokken luiden, daarna schoenen uit om naar binnen te gaan. Binnen kun je naar boven daar staat de vergulde Pagode, die de heilige relieken van Boeddha bevat. Tevens prachtig uitzicht over de stad. Daarna weer met de Tuktuk dwars door Chinatown naar de tempel Wat Benchamabophic ( marmeren Tempel ). Hier stonden Thaise vrouwen met vissen en kikkers en schildpadden in plastic zakjes, die kon je kopen om in de rivier weer los te laten ( brengt geluk ) hebben we ook gedaan Morris had een zakje met aal losgelaten in de rivier. Toen de grootste sieraden fabriek even bekeken, de tijd begon te dringen willen graag tegen 14.30 uur weer in het Hotel zijn om de koffers te pakken en de taxi naar de luchthaven. Na een ritje van 25 minuten met een Isuzu Pick Up kwamen we aan op de luchthaven konden gelijk inchecken geen rij. Zitten nu te wachten op de vlucht, heb ik lekker veel tijd om te schrijven. Zijn allemaal benieuwd naar Phuket.

Ons vliegtuig is een Boeing 747-400 die ons in een uur van Bangkok naar Phuket brengt. Op de luchthaven gaat alles vrij snel, onze koffers hebben we binnen 5 minuten, en de taxi's staan ook klaar. Op een half uur staan we voor de incheckbalie van Graceland Resort en Spa in Patong Beach. We hebben 2 naast elkaar liggende kamers met uitzicht op het zwembad, en de zee. Even wat spullen uitgepakt en dan snel een hapje eten bij een van de vele restaurantjes. Bij het eten een paar biertjes, Sinhga ½ liters, betalen voor eten en drinken slechts 880 Bath ( 17 euro ) voor ons vieren. Na nog een drankje in de Lobbybar om 24.00 uur naar bed, morgenvroeg internet regelen.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Groetjes Ivo en Jo Mor en Pam