Thailandreis.reismee.nl

tour naar Phang Nga

Vanmorgen moesten we vroeg op, want we gingen een tour maken naar Phang Nga Bay.

Om 8 uur werden we opgehaald. Dus van tevoren ontbijten en alle spullen inpakken. Met een luxe busje gingen we naar de pier van Laem Sai. Hier stapten we om negen uur op een boot, die ons in 1 uur naar Panak Island bracht. Dit ligt dus midden in de zee, er zijn honderden van deze krijtrotsen.

Vandaag was t bewolkt, jammer dat het zonnetje achterwege bleef.

Het was erg spannend! We gingen met 2 personen in kano's, plus iedere kano een gids,echt door hele smalle spelonken in de krijtrotsen (eiland). Het was zo smal en laag, dat we echt plat in de kano's moesten liggen. Soms was het er pikkedonker en voeren we gewoon met de stroming mee, en dan maar zo plat mogelijk blijven liggen,want zo'n krijtrots schuift dus echt niet! Het was echt een super ervaring. De rotsen zijn al een miljoen jaar oud, er leven geen mensen op deze rotseilanden, alleen maar lizards en apen. Als je dan door zo'n spelonk voer, dan kwam je midden in de opening van het eiland, dit noemen ze een Hong, in ‘t engels een room. De stilte die daar was, was niet voor te stellen. Geen enkel geluid, geen wind, alleen maar rust!

Na zo'n klein uurtje, voeren we weer verder de zee op, en gingen we naar het eiland waar een James Bond film is opgenomen, de rots waar hij dan met supervette speedboten omheen vaart, staat hier midden in de zee. Tegen de middag kregen we echt een uitgebreide lunch op de boot, met rijst,vis, kip en noem maar op. Maar alles wel in de Thaise keuken klaargemaakt, op de boot. Heerlijk gewoon! Als laatste exploring gingen we nog verder de zee op, en kon men zelfstandig met de kano het water op, en naar stil verlaten strandjes varen. Kortom het was een hele leerzame en avontuurlijke dag. Mor en Pam hebben de slag van het kano varen goed te pakken. Tegen vier uur waren we terug op de pier daar stond de minibus al klaar om ons weer terug naar Patong te brengen. Normaal een rit van 3 kwartier, maar omdat Jo met de chauffeur zat te kletsen duurde het 1.5 uur. Overal sightseeing en ook nog met de vrouw van de chauffeur bellen. Toen we in Graceland Hotel aan kwamen lagen een paar koude Singha's op ons te wachten, die heerlijk smaakte terwijl we dit verslag maakten.

Fleurr

Hee vakantiegangers,
erg leuk om de verhaaltjes te lezen
en de foto's te bekijken !
nog een fijne kerst
en eeeen heeele leuke vakantie
xxFleuuur.

familie engelbert

Vandaag hebben we gezellig gebruncht...ok minder gezellig zonder jullie maar jullie hebben de tijd van je leven zo te zien.
Kerst is alweer bijna voorbij hier, we liggen k.o. op de bank en de kinderen zijn weer weg :-(
Veel plezier en dieke poen van ons allemaal....