Thailandreis.reismee.nl

van Chiang Mai naar Bangkok

Onze laatste dag in Chiang Mai ! We sliepen vandaag wat langer, en na het ontbijt gingen we weer op stap, nu met een rode vrachtwagen taxi (Songthaews). We lieten ons midden in het oude centrum brengen, en vandaar uit bezochten we meerdere mooie wats (tempel).

De een is nog mooier als de ander, en ze liggen gewoon op een rij naast elkaar! Bij de ene is het druk en bij de ander weer niemand! Maar overal wordt er heel veel geofferd, de monniken leven gewoon van alles wat hun geofferd wordt, De Thai jongens/mannen kunnen ervoor kiezen om bij de monks te gaan. Ze kunnen zelfs periodes kiezen, varieerend van 4 weken tot hun hele leven lang. Vroeger ging iedere Thaise man bij de monks, nu mogen ze kiezen. Na deze rondgang, werden de kids hongerig en zij aten bij de subway ( overal het zelfde). Als allerlaatste uitje lieten we ons nog effe door een tuktuk naar een marktje brengen.

Hier liet Ivo een rugmassage doen, en de rest ging op rij voor een voetmassage. Heerlijk gewoon, het doet wel pijn, maar geeft daarna een supergevoel.

Op het marktje aten we nog wat Thaise hapjes, daarna per Songthaew naar het hotel. Om 15.00 uur checkten we uit en om 15.15 uur kwam onze taxi chauffeur ons weer ophalen, voor onze vlucht naar Bangkok.

We zitten nu op Chiang Mai Airport, en checken over 15 minuten in.

We zijn net aangekomen in Bangkok, de vlucht was weer prima gegaan. Thai airways is echt een super vliegmaatschappij. We zullen hier onze laatste avond van onze droomvakantie doorbrengen. We zijn weer terug in ons 'eerste' hotel siam @ siam, zijn weer een beetje thuis. We zitten nu weer in bar eleven, aan een singatje en een heerlijk ijsje! We gaan straks nog even heerlijk eten, ik denk weer op 'the roof'van ons hotel, en dan uitrusten voor onze lange terugvlucht naar huis. Morgenvroeg on half negen komt de taxi ons weer ophalen, en dan landen we om 18.00 uur (lokale tijd) weer in Dusseldorf. Om 20.30 uur hopen we dan weer thuis te zijn. Alle 'reismee' vrienden en familie, bedankt dat jullie ons gevolgd hebben. Wij vonden het een leerzame( zegt Pammy) reis, en Morris zegt een ontspannende reis. En pa en ma hebben genoten van het samen zijn van ons vieren, heerlijk in een land waar enorm veel cultuur en ook relax tijd was. Tot snel dan maar!Jo, Ivo,Morris en Pammy.

Frank Mutti Vero

Hele goede reis en tot morgen