Thailandreis.reismee.nl

van Phuket naar Koh Samui

Vandaag zijn wij eerst nog lekker gaan zwemmen in de pool. Pammy voelde zich niet zo lekker, ging lekker in haar kamer met airco liggen uitrusten. We mochten onze connecting- room tot 13 uur houden, eigenlijk moet je om 12 uur uitchecken. Het was vandaag zeer warm, temperatuur steeg tot 37 graden! Nadat we de koffers bij de luguage boy hadden achtergelaten, gingen we in Phuket nog een hapje eten. Nu we dus overdag, weer voor t eerst sinds dagen, kleding aan hadden, voel je dus echt pas hoe warm en hoe hoog de luchtvochtigheid is. De brandweer spuit hier dan ook geregeld de straten nat en schoon! Nou ja schoon! Pa regelde een mitsubishi jeep voor vervoer naar de airport van Phuket. Met 4 koffers moet je natuurlijk wel een ruime car hebben! Op de airport verliep alles volgens planning, we vlogen met een klein propellervliegtuig van Bangkok Airways, waar zo'n 80 personen in kunnen. Na een kleine drie kwartier kwamen we in Koh Samui aan. Een kleine airport, met een luguageband. Met de taxi maar in 5 minuutjes naar Nora Beach Resort!

En daar kwamen wij toch in een geweldig hotel terecht! Wij hebben al heel veel hotels, over de wereld gezien, maar dit.....dit is zo mooi! We hebben twee bungalows, connecting met elkaar, zo mooi van binnen aangekleed! Een badkamer, met een groot raam direct in de privé tuin, waardoor het net lijkt alsof je buiten in bad zit. Daarnaast hebben we een privé buitendouche,we hebben een terras aan onze bungalow met een uitzicht zo mooi!

De tuin lijkt net zo'n tuin als de 'ParkPlaza' van Centerparcs....maar dan echt, met echte koi vissen, vogeltjes en dieren die bijzondere geluiden maken! Schitterende planten, je komt ogen tekort.

We liggen 50 meter van het privé strand, zwembad naast het strand, restaurant op the beach...kortom een droom!

Direct na aankomst om 18.30 u al een paar drankjes aan the poolbar gedronken( het was er ook nog eens happy hour) en daarna geweldig lekker in het restaurant gegeten. Een fish basket, met lobster, kreeft, inktvis,mosselen, white snapper, heerlijk gewoon . En the kids, een 'Whole chicken'. Het personeel is zeer vriendelijk en als toppunt van romantiek, kwam er ook nog een zanger met gitaar, liedjes aan ons tafeltje zingen. Om 22.00 uur, nadat Jo eens even de buitendouche geprobeerd had, lekker naar bed.

Gwendolyn Dauphin

Beste,
Ik las je stukje over Phuket naar Koh Samui.
Het is een paar jaar geleden zag ik dat jullie daar waren dus ik hoop dat je me toch kunt helpen met mijn vraag.
Ik las dat jullie met een binnenlandse vlucht naar Koh Samui zijn geweest.
Hebben jullie dat ter plaatse geboekt?
En kunt u mij misschien vertellen hoeveel je ong kwijt bent aan zo'n vlucht?
Ik hoor graag van u!
Alvast bedankt!