Thailandreis.reismee.nl

Koh Samui diverse

Er zijn alweer bijna twee dagen om in Koh Samui. Gisteren hadden we eigenlijk een beetje een chill dag! Jo begon gisteren zijn dag met zijn jog rondje, lekker langs het strand en in het dorpje. Om 8 uur zaten we aan het ontbijt, heerlijk naast het strand.

Met een geweldig uitzicht op het eiland Koh Na Thian. Daarna zijn we op de zonnebedje gekropen, en hebben we het heerlijk in en om het zwembad gehad. Het is hier een heerlijke temperatuur, alleen is het erg jammer dat het zonnetje het merendeels laat afweten! Het is vaak bewolkt, maar dat mag de pret niet drukken. Pam en Ivo maakten een strandwandeling en zochten schelpjes enzo, De zee is best wild en het strand niet zo breed. Het is nog een vrij ontoeristisch strand, niet te vergelijken met Patong Beach in Phuket. 's Middags aten we lekker een 'klein' hapje in de poolbar en volgden Pammy en Morris kookles. Ze leerden een pittige Thaise salade maken, om deze te maken vonden ze erg leuk, om te eten minder want hier is alles toch wel echt pittig! Spicy!!! De kids gingen daarna nog in het fitness center de extra pondjes wegwerken. Pa en Ma dronken voor het calorie gehalte dus maar een Singatje. Even voor de duidelijkheid, de biertjes hier zijn echt lekker, maar de spicy gerecht zorgen ervoor dat de glaasjes er dan zo verschaald uitzien! Na een heerlijke douche in onze privé buitendouche waren we weer lekker fris.

Vroeg in de avond gingen we met zo'n soort tuktuk naar het centrum van het dorp Chaweng.

Dit lijkt dus op Patong( zeg maar Valkenburg), we kochten allerlei kleine souvenirs. Daarna weer terug maar het hotel voor het Happy Hour aan de Beach Bar.

Pam en Mor dronken weer een heerlijke Pink Heart cocktail. Om 20.00 uur hadden we een tafel gereserveerd en kwam er een Thaise dansgroep optreden. Het eten was weer verrukkelijk en zeer uitgebreid. Weer een geweldige dag gehad.

Vanochtend (de 30ste december) waren we ook alweer vroeg uit de veren en zaten we lekker om 8 uur aan het ontbijt. Ook vandaag de dag de eerste uren aan het zwembad doorgebracht en tegen 12 uur vertrokken we met een taxi driver voor een tour over het eiland. We bezochten Plai Laem Temple, met verschillende hele grote buddha. Het is ongelofelijk hoe mooi deze allemaal gemaakt en versierd zijn. Ze zijn immens groot. Daarna gingen we naar de Big Buddah, waar ook nog echte monks ( monniken) leven. De mensen hier zijn ontzettend (bij)gelovig en offeren dan ook elke dag iets (varieert van fruit,drinken,eten,geld). Daarna gingen we naar een hele grote rockformatie, ze noemen deze de grandfather en de grandmother rocks. Kijk zelf maar waarom deze zo heten. Daarna ging onze rit verder naar een kokosnoten plantage, waar apen de kokosnoten plukken. Deze apen plukken 1000 kokosnoten per dag, de mensen trainen de apen hiervoor en dus hoeven zijzelf niks meer te doen.

De aap klimt in de boom en begint dan gewoon de noten neer te gooien, leuk om te zien. Wij gingen dan ook nog met een Monkey op de foto! We aten en dronken hier ook een kokosnoot, maar viel niet zo in de smaak. Na weer een korte rit kwamen we bij een Wat(tempel) waar een gemummificeerde monnik ligt. Hier lieten we ons ook zegenen door een echte 'monk'. Langzaam begon onze maag te knorren en gingen we aan de pier van Nathon eten. Nathon is een van de grotere steden van Koh Samui, en dus ook weer behoorlijk druk. Aan de pier was er volop vis te koop, en de reuk was er ook na! We zijn nu zo ongeveer de hele bovenkant van het eiland rondgereden, het was een hele mooie dag met mooie bezienswaardigheden, Terug in het hotel doken we weer lekker in het zwembad en Mor ging nog even fitnessen. Om 18.00 uur maakten we ons ready voor een leuke laatste avond in Koh Samui.

Zoals 'gewoonlijk' eerst happy hour'en en daarna weer heerlijk gegeten. Er was zo'n 'romantische bruiloft aan the beach' in ons hotel, leuk om te zien. Het is leuk, hoe aardig en behulpzaam deze Thaise mensen zijn, we kregen zelfs nog taalles Thais. Er is dus duidelijk een verschil tussen wanneer een man of een vrouw iets zegt, de man eindigt met .....krab en de vrouw met .....ka! Zeer ingewikkeld allemaal. Maar ze lachen zich kapot om Jo, met zijn grapjes...Hij zegt 's morgens, als goeiemorgen.. Tom Yam Prawn........dat betekent pittige seafoodsoup, en de Thai liggen dan in een deuk!

sjef-krab - jerome-krab - astrid-ka

een geweldig oudejaarsfeest in het verre Thailand en een...........HAPPY NEW YEAR !

Frank , Mutti en Vero

Hey Ingelkes, Veer wunsche uuch een gooie roetsj nao ut neuj jaor en alles gooie veur 2009 oe veer os weer zeen.
Neet te veul bieutjes dat daon veer ooch neet,
Dikke poen van os allemaol!!!!!!!!!

Fleur

Gelukkig Nieuwjaaaaar !
x

DINNIE

Oke, dan nog maar eens, Een Happy New Year!!
Het zal daar wel flink knallen, ben benieuwd naar de fotos van vanavond bij jullie!!

Liefs,

Ankie

DINNIE

Net 2 minuten te laat!! Maar goed jullie weten dat we aan jullie denken!!!

Kus, Ikke