Thailandreis.reismee.nl

1e dag in Bangkok

Het is niet voor te stellen wat een wirwar van auto's scooters brommers fietsen motors en bussen hier door elkaar heen rijdt. Mensen lopen met een stofkapje voor het gezicht. We zijn gisteren ( 19-12 ) 's middags een wandeling gaan maken door Bangkok. We vertrokken vanuit ons Hotel dat tegenover het National Stadium ligt. De drukke 6 baans weg die langs het Hotel loopt is bijna niet over te steken, daarom zijn om de paar honderd meter voetgangers bruggen over de weg. Langs deze weg staan overal mensen met hun restaurant ( fietskar ) waar de iegengemaakte vleessoiezen en gebakken fruit/groente kunt kopen. Vorr 5 Bath ( 50 Bath is 1 euro ) koop je er een heerlijk vleesspiesje. Hebben we ook van diverse Thai geprobeerd, ze smaakte heel goed. De afwas van de restuarant gebeurd ook op straat. Ook hebben we een nudelsoepje geprobeerd was behoorlijk pikant. Boven de drukke weg loopt weer een dubbele treinbaan zodat de eetkarretjes bij regen droog staan, groot nadeel is dat de uitlaatgassen en de rook van het open vuur zorgen voor een luchtverontreiniging waar je niet te lang in moet wandelen. Het is sowieso heel benauwd door de hoge luchtvochtigheid. Na deze leuke kennismaking met Bangkok was het aan Pam om te kiezen wat we de rest van de middag gingen doen. Ze koos om in het hotel lekker iets te gaan drinken bij het zwembad, dit ligt op de 15e verdieping met een prachtig uitzicht over de stad. We vonden het allemaal een goed idee en voor we het wisten zaten we aan een heerlijke Thais Singa biertje. We waren allemaal moe van de reis ( nacht gemist in vliegtuig) Tot ongeveer 17.00 uur buiten gezeten daarna de Lobbybar in Happy Hour, 1 biertje bestellen en 2 biertjes krijgen, hier kwam na een tijdje het personeel met een taart met kaarsjes aandragen voor onze jarige. Pam vond het het superleuk,zoals die kleine Thai Happy Birthday zongen. Na dit feestje in de bar werd het tijd voor het avondeten. Dit werd een Frans restaurant op het hoogste punt van het gebouw met prachtig uitzicht over Bangkok by night. Na een fles wijn en een Chateau Briand werd het tijd om te gaan slapen. Onze eerste dag in Bangkok heeft nu al een onuitwisbare indruk op ons achter gelaten, morgen vroeg op en zwemmen, daarna een ontbijt en dan gaan we per Taxi diverse dingen bekijken.